Els problemes psicològics de la segona infància s’expressen, fonamentalment, vinculats a les exigències pròpies de la vida escolar: els nous aprenentatges i les relacions socials i d’amistat pròpies d’aquesta edat.
D’altra banda, les àrees referides a relacions familiars, conducta, ànim i malalties psicosomàtiques també són susceptibles de vehicular conflictes psicològics en aquesta segona etapa de la infància.
Si algun d’aquests signes d’alarma s’instal.la de manera persistent és convenient consultar.
 |
| Principals senyals d’alarma |
| Habilitats socials i comunicació |
• Dificultat per expressar emocions i gestionar conflictes
• Dificultats per fer amics
• Falta d’empatia
• Aïllament
• Respostes impulsives
• Mutisme
• Mutisme selectiu
|
| Conducta |
• No acceptació de normes
• Oposició
• Negativisme
• Rebel.lia
• Impulsivitat
• Baralles i discussions
• Conductes dissocials
|
| Ànim |
• Mal humor
• Irritabilitat
• Tristesa
• Apatia
• Pors desproporcionades
• Preocupacions excessives
• Obsessions
|
| Psicosomàtica |
• Somatitzacions freqüents |
| Alimentació |
• Rebuig al menjar
• Menjar en excés
|
| Son |
• Resistència a anar a dormir
• Insomni
|
| Aprenentatges |
• Excessiva preocupació
• Excessiva deixadesa
• Dificultat per concentrar-se
• Fracàs escolar
|
| Aprenentatge no verbal |
• Dificultats en funcions executives
• Dificultat per assimilar el concepte de temps
• Dificultats per adaptar-se als canvis
• Dificultat per comprendre jocs de paraules
|